Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.
×zamknij
Korzystaj z serwisu jako: Dzięki temu otrzymasz treści dopasowane do Twoich potrzeb.
Zobacz również:
< powrót

Leonardo Vinci | Semiramida

rodzaj: wokalno-instrumentalne
kompozytor: Leonardo Vinci
Semiramida

Barokowa opera Leonarda Vinciego, wystawiona po raz pierwszy od XVIII wieku, u nas do obejrzenia w całości!

W ramach Festiwalu Oper Barokowych wystawiona została opera Leonardo Vinciego Semiramide riconosciuta (Semiramida rozpoznana – dramma per musica w trzech aktach) – po raz pierwszy od premiery w roku 1729 w Rzymie dzieło neapolitańskiego kompozytora zabrzmiało w całości. Opera Vinciego pełna jest zwrotów akcji, nieszczęśliwych miłości, zdrad i intryg. Libretto autorstwa Pietro Metastasio opowiada o królowej Semiramidzie, która rządziła Babilonią ukrywając się w męskim przebraniu. Na jej dwór przybywa trzech zalotników ubiegających się o rękę księżniczki Tamiri. Jednym z nich jest Scitalce, dawny ukochany Semiramidy – byłych kochanków dzielą nieporozumienia, które zostają jednak szczęśliwie wyjaśnione. W ich role znakomicie wcielają się Ingrida Gapova (Semiramida) i Karol Kozłowski (Scitalce).

Kierownictwo muzyczne nad spektaklem objął Marco Vitale – organista i klawesynista, szef włoskiego zespołu Con­trasto Armon­ico, który odtworzył partyturę z zachowanych w Mediolanie manuskryptów. W Warszawie poprowadził festiwalową orkiestrę instrumentów historycznych czyli Royal Baroque Ensemble. Spektakle miały miejsce w dniach 10–13 września 2016 roku w warszawskim Teatrze Królewskim.

Kierownictwo muzyczne – Marco Vitale;
Reżyseria i scenografia – Ewelina Pietrowiak;
Kostiumy – Katarzyna Nesteruk;
Światła – Maciej Igielski;

Wykonawcy:
Ingrida Gápová – Semiramide;
Karol Kozłowski – Scitalce;
Dorota Szczepańska – Tamiri;
Gabriel Díaz – Ircano;
Ewa Leszczyńska – Mirteo;
Elwira Janasik – Sibari;
Royal Baroque Ensemble;
Chór Kameralny Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego

Ewelina Pietrowiak reżyser teatralna, scenograf. Zadebiutowała w roku 2006 Pokojówkami Jeana Geneta w Teatrze Ateneum. Reżyserowała również w warszawskim Teatrze Syrena i w Teatrze Dramatycznym. Spektakle operowe wyreżyserowane przez Ewelinę Pietrowiak to Jutro Tadeusza Bairda, Halka Moniuszki, Matka czarnoskrzydłych snów Hanny Kulenty, Uprowadzenie z seraju Mozarta, Pułapka Zygmunta Krauzego i Space Opera Aleksandra Nowaka.

drukuj pdf

zobacz również:

Stanisław Moniuszko | Uwertura do opery „Paria” +dodaj do schowka
Multimedia
Utwory

Wstęp do opery o tematyce indyjskiej, który zdaniem wielu jest najlepszym dziełem orkiestrowym Stanisława Moniuszki

Gaetano Donizetti | Aria Noriny Quel guardo, il cavaliere z opery „Don Pasquale” +dodaj do schowka
Multimedia
Utwory

Słynna aria młodej wdowy Noriny, w której opowiada o sposobach na zdobycie męskich serc

Giuseppe Verdi | Uwertura z opery „Nabucco” +dodaj do schowka
Multimedia
Utwory

Swą muzyką kompozytor chciał wzbudzić silne emocje sobie współczesnych. I to mu się udawało!

Daniel F. E. Auber | Uwertura do opery „Niema z Portici” +dodaj do schowka
Multimedia
Utwory

Wstęp do jednej z najbardziej znanych oper belgijskiego kompozytora