Autorka poświęconej Stockhausenowi książki „Rytuał superformuły” przedstawi jeszcze jedno oblicze niemieckiego klasyka XX wieku

O utworze „Stimmung”, który będzie głównym bohaterem prezentacji, czytamy w zapowiedzi wydarzenia: „W roku najgorętszych zmian społecznych niemiecki odkrywca pisze utwór dla zespołu wokalistów siedzących po turecku wokół źródła światła. Celem wytworzonej przezeń, półimprowizowanej sytuacji jest intermodulacja, a więc wzajemne przekształcanie, dźwięków i głosek. W zaplanowanej intuitywnej improwizacji pojawia się ulotne poczucie wspólnoty, a new-age'owa twarz kompozytora współgra z jego deklarowanym pozaziemskim pochodzeniem i pogłoskami o kontaktach z Lucyferem...”.
Monika Pasiecznik jest niewątpliwie specjalistką od twórczości autora „Stimmung”. W jednym z odcinków bloga Uchosonda zastanawiała się, czy... do Stockhausena da się tańczyć.
Prowadzenie Adam Suprynowicz, dziennikarz radiowy PR II i krytyk muzyczny.
Czas: 20.01, godz. 19:30
Miejsce: Warszawa, TR.Warszawa, ul. Marszałkowska 8
www.trwarszawa.pl
Fot. zdjęcie z plakatu zapowiadającego koncert Stockhausena w Londynie, CC BY 2.0