„O muzykę w szkole podstawowej nikt się nie bije. Jako przedmiot stoi ona w hierarchii przedmiotów szkolnych najniżej, a co za tym idzie nauczyciel uczący tego przedmiotu również ma najsłabszą pozycję. Tych lekcji jest mało, jego głos zawsze jest cichszy. Im dalej w las, tym muzyka jest mniej ważna. Kiedy uczeń przychodzi do szkoły, to widzi, że muzyka jest mniej ważna nawet niż godzina wychowawcza. Trudno, żebyśmy potem byli muzykalnym narodem. Ten problem jest głębszy niż nam się zdaje” – mówiła w audycji Ewy Szczecińskiej Agata Kwiecińska.

Poza redaktor naczelną naszego portalu w radiowym studiu pojawili się też Patryk Zakrocki, muzyk, artysta dźwiękowy i improwizator, oraz Barbara Kinga Majewska, wokalistka i doktorantka w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności APS w Warszawie (a także… nasza autorka). Goście „Bitej godziny” rozmawiali o różnych metodach edukacji muzycznej, problemach związanych z tą niedocenianą gałęzią oświaty, a także najciekawszych projektach edukacyjnych. Budowanie instrumentów-samoróbek, wycieczki na koncerty, czy tak zwane dźwięko-spacery. To tylko kilka ze sposobów na zarażenie dzieci miłością do muzyki.
Audycji można wysłuchać pod tym adresem.
Teksty Barbary Kingi Majewskiej z cyklu współ_NUTY są do przeczytania TU.
Fot. Vladimir Agafonkin, Flickr, CC BY 2.0