< powrót

II Festiwal Oper Barokowych

data publikacji: 30.08.2016

3 opery i 4 premierowe koncerty przez najbliższe tygodnie w Warszawie!

Na zdjeciu: opera Orlando, fot. Kinga Taukert, Dramma per Musica

Niemal codziennie przez kilkanaście wrześniowych dni muzyka barokowa będzie rozbrzmiewać w historycznych punktach Warszawy – kościołach i Łazienkach Królewskich. W programie Festiwalu Oper Barokowych znalazły się trzy opery (w tym dwie w premierowych inscenizacjach) i cztery koncerty wokalno-instrumentalne.

Po sukcesie opery Agrippina w 2014 roku Stowarzyszenie Dramma Per Musica poszło za ciosem. Organizuje już drugą edycję Festiwalu Oper Barokowych. Zainauguruje go spektakl Sognando La Morte – projekt z pogranicza tańca i opery w wykonaniu Anny Radziejewskiej, znakomitej śpiewaczki operowej oraz Jacka Tyskiego, tancerza i choreografa związanego z Polskim Baletem Narodowym. Zabrzmią kompozycje Caldary, Monteverdiego, Vivaldiego i Geminaniego w wykonaniu Royal Baroque Ensemble pod kierunkiem Lilianny Stawarz. 

W kolejny weekend, również w Teatrze Królewskim, odbędzie się pierwsze na świecie po blisko 300 latach wystawienie opery Leonarda Vinciego Semiramide Riconosciuta w reżyserii Eweliny Pietrowiak. Spektakl zostanie zarejestrowany i udostępniony w naszym portalu, podobnie jak rok i dwa lata wcześniej opery Jerzego Fryderyka Händla. Opera Vinciego opowiada historię legendarnej babilońskiej władczyni Semiramidy. Pełna jest zwrotów akcji, nieszczęśliwych miłości, zdrad i intryg. Kierownictwo muzyczne nad spektaklem sprawuje Marco Vitale – organista i klawesynista, szef włoskiego zespołu Con­trasto Armon­ico. W Warszawie poprowadzi festiwalową orkiestrę instrumentów historycznych czyli Royal Baroque Ensemble.

W programie festiwalu znalazły się też koncerty barokowej muzyki wokalnej. Odbędą się w Pałacu na Wyspie w Łazienkach Królewskich. Lamenti Amorosi – recital Aleksandry Zamojskiej będzie składał się z kompozycji wczesnobarokowych. Oprócz tego odbędą się dwa kameralne koncerty Amor è Qual Vento z udziałem Dagmary Barny oraz Il Giardino Degli Affetti z czterema sopranistkami oraz towarzyszeniem zespołu Gradus ad Parnassum.

Kulminacją festiwalu będzie koncert, w czasie którego zostanie wykonane oratorium Antoniego Caldary Maddalena Ai Piedi di Cristo. Tego wieczora zagra orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej pod dyrekcją Lilianny Stawarz.  

Na zakończenie Festiwalu powróci zeszłoroczny Händlowski Orlando w nieco zmienionej obsadzie (17, 18 września). Poprzednią wersję Orlanda można oglądać na naszej stronie.

 

Orlando (reż. Natalia Kozłowska)

 

II Festiwal Oper Barokowych.

 

Czas: 2-18.09
Miejsce: Warszawa, m.in. Teatr Królewski w Łazienkach Królewskich
www.drammapermusica.pl

drukuj pdf

zobacz również:

Opera i oratorium w pigułce +dodaj do schowka
Wiecej o muzyce

W baroku pojawiły się dwa nowe gatunki wokalno-instrumentalne: opera i oratorium

Georg Friedrich Händel | Agrippina +dodaj do schowka
Multimedia
Utwory

Rejestracja świetnie przyjętego polskiego prawykonania opery Agrippina Georga Friedricha Händla w reżyserii Natalii Kozłowskiej. Miało ono miejsce we wrześniu 2014 roku na deskach Teatru Stanisławowskiego w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Muzyka Händla w wykonaniu Royal Baroque Ensemble pod dyrekcją Lilianny Stawarz zabrzmiała na instrumentach z epoki

Jak wygląda praca nad operą barokową? +dodaj do schowka
Wiecej o muzyce

O „Agrippinie” Jerzego Fryderyka Händla i jej pierwszym polskim wystawieniu

Händel Georg Friedrich (1685-1759) +dodaj do schowka
Wiedza
Kompozytorzy

Jego styl uważa się za syntezę trzech elementów narodowych: włoskiego, niemieckiego i angielskiego. Pełne blasku i siły witalnej utwory Händla stanowią, obok dzieł Jana Sebastiana Bacha, szczytowe osiągnięcie epoki baroku