Poznaliśmy zwycięzców konkursu Klasyka w klasie. Najlepsza lekcja o muzyce polskiej

Konkurs na najlepszą lekcję o polskiej muzyce dawnej, klasycznej lub współczesnej adresowany był do nauczycieli muzyki szkół ogólnokształcących. Celem lekcji ma być zaznajomienie uczniów z wybranym utworem bądź grupą utworów muzycznych skomponowanych przez jednego z polskich kompozytorów. W trakcie zajęć nauczyciel powinien przygotować uczniów do wysłuchania utworu w całości lub w obszernym fragmencie, przybliżając jego najważniejsze cechy za pomocą wybranych przez siebie metod.
Jury: Grzegorz Michalski – przewodniczący, prof. Zofia Konaszkiewicz, Adam Świtała
Kategoria I (grupa wiekowa: 1–3 klasa szkoły podstawowej)
Nagroda główna:
Justyna Górska-Guzik (temat lekcji: Warszawska legenda opowiedziana muzyką - poznajemy suitę baletową Jana Maklakiewicza „Złota kaczka”)
Kategoria II (grupa wiekowa: 4–8 klasa szkoły podstawowej)
Nagroda główna
Paweł Nowicki (temat lekcji: W jaki sposób odczytywać symbole zawarte w utworze graficznym „Tren Ofiarom Hiroszimy” Krzysztofa Pendereckiego oraz utwory polskich artystów wizualnych: Pola Dwurnik „Objekt”, Adam X „Elementy stylu ośmiornicowego” oraz Adam Witkowski „Prawda nie zawiera wskazówek”. Muzyczne obrazy zespołu muzyki współczesnej Kwartludium)
Więcej informacji o przebiegu konkursu na stronie Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina.