Wielkie miasto żyje własnym życiem. Kompozycja zaczyna nabierać kształtów i również tworzy sobie tylko właściwy, muzyczny świat
Wielkie miasto żyje własnym życiem. Kompozycja zaczyna nabierać kształtów i również tworzy swój własny muzyczny świat. Zaczyna żyć w głowach naszych bohaterów. Rozpoczynają się próby do koncertu. Ale przecież pomysły trzeba jakoś zapisać. Umieszczenie wszystkiego w partyturze gwarantuje, że całą długą kompozycję uda się bezbłędnie zrealizować. To jednak nie koniec pracy. Utwór musi przecież mieć tytuł!
Przewodnikiem w tej grze miejskiej jest kompozytor – Tomasz Gwinciński. Zadaniem uczestników tej serii, skierowanej do gimnazjalistów, jest stworzenie utworu z dźwięków miasta i nimi inspirowanego. A do dyspozycji mają studio nagraniowe oraz trio fortepianowe. Uzbrojeni w dyktafony cyfrowe wyruszają w miasto, aby zarejestrować pulsujące w jego sercu „tętno”.
Aby nasi bohaterowie byli dobrze przygotowani do wykonania powierzonego im zadania, w pierwszej kolejności muszą nauczyć się… słuchać. Potem sukcesywnie poznają kolejne elementy niezbędne do powstania muzyki, takie jak: rytm, melodia czy harmonia.
Dzięki wielu doświadczeniom i eksperymentom stopniowo komponują utwór, który sami wykonają podczas finałowego koncertu. Jaki będzie efekt ich pracy? Czy dzięki tej przygodzie zmienili swoje nastawienie do muzyki klasycznej? Dowiemy się tego w ostatnim odcinku.
Scenariusz lekcji i prezentacja przygotowane na podstawie filmu dostępne są tutaj.