Aby nauczyć się słuchać muzyki, najpierw trzeba nauczyć się słuchać ciszy
Menedżerka kultury – Mika – startuje z nowym projektem. Udaje jej się znaleźć osiem młodych osób, które chcą znaleźć pieniądze na zamówienie utworów u trzech kompozytorów. W tym odcinku poznajemy bohaterów serii: powiedz mi jak spędzasz sobotę, a ja powiem ci kim jesteś…
Aby nauczyć się słuchać muzyki, najpierw trzeba nauczyć się słuchać ciszy. Ale czy ona w ogóle istnieje? Teraz można przejść do kolejnego zadania – stworzenia własnego audioportretu. Farbami są tu dźwięki otoczenia nagrane na dyktafon, a paletą – komputer.
Czas jednak zabrać się do pracy…
Celem serii filmów dla szkół ponadgimnazjalnych jest uwrażliwienie młodych ludzi na muzykę klasyczną oraz ukazanie jej miejsca we współczesnym świecie i w kulturze. Uczestnicy gry miejskiej odwiedzają festiwale muzyczne, kongresy kultury, chodzą na koncerty, spotykają muzyków, kompozytorów i krytyków muzycznych. Wszystko to ma im pomóc w znalezieniu mecenasów dla trzech kompozytorów młodszego pokolenia – co jest ich głównym zadaniem i celem projektu prowadzonego przez Mikę – menedżerkę kultury i fankę muzyki klasycznej.
Wejście w dorosłość okazuje się nie lada wyzwaniem. Bohaterowie serii w konfrontacji z poważnym projektem i realnymi pieniędzmi, które muszą zdobyć, zaczynają dostrzegać swoje braki i słabości. Młodość i zapał nie wystarczają, aby pozyskać sponsorów…
Czy szybko wyciągną wnioski? Czy ich działania przyniosą efekt? Czy projekt zakończy się sukcesem?
Scenariusz lekcji i prezentacja przygotowane na podstawie filmu dostępne są tutaj.