Pasja, inwencja, praca, zaangażowanie – to kwestie bliskie każdemu muzykowi i wszystkim związanym zawodowo z muzyką klasyczną
Pasja, inwencja, praca, zaangażowanie – to kwestie bliskie każdemu muzykowi i wszystkim związanym zawodowo z muzyką klasyczną. Zdzisław Piernik – tubista i kompozytor zachwyca swoim entuzjazmem, o czym przekonali się młodzi uczestnicy projektu.
Czas poznać trzeciego twórcę, u którego trzeba zamówić utwór. To mieszkająca w Berlinie Aleksandra Gryka.
Warto też poznać życie festiwalowe w Polsce. Opowiada o nim redaktor jednego z pism o muzyce współczesnej. Czy festiwale to tasiemcowo ciągnące się jeden za drugim koncerty czy może fascynujące przygody, enklawy, gdzie można całkowicie poświęcić się przyjemności słuchania?
Codzienne narady ciągną się do późnego wieczora. Co robić dalej? Gdzie szukać pieniędzy?
Czy uczestnikom projektu nie zabraknie entuzjazmu? Czy nie załamią ich niepowodzenia?
Celem serii filmów dla szkół ponadgimnazjalnych jest uwrażliwienie młodych ludzi na muzykę klasyczną oraz ukazanie jej miejsca we współczesnym świecie i w kulturze. Uczestnicy gry miejskiej odwiedzają festiwale muzyczne, kongresy kultury, chodzą na koncerty, spotykają muzyków, kompozytorów i krytyków muzycznych. Wszystko to ma im pomóc w znalezieniu mecenasów dla trzech kompozytorów młodszego pokolenia – co jest ich głównym zadaniem i celem projektu prowadzonego przez Mikę – menedżerkę kultury i fankę muzyki klasycznej.
Wejście w dorosłość okazuje się nie lada wyzwaniem. Bohaterowie serii w konfrontacji z poważnym projektem i realnymi pieniędzmi, które muszą zdobyć, zaczynają dostrzegać swoje braki i słabości. Młodość i zapał nie wystarczają, aby pozyskać sponsorów…
Czy szybko wyciągną wnioski? Czy ich działania przyniosą efekt? Czy projekt zakończy się sukcesem?
Scenariusz lekcji i prezentacja przygotowane na podstawie filmu dostępne są tutaj.