Od Palestriny do Beatlesów. Spotkanie z chórem Camerata Silesia i jego założycielką Anną Szostak
Kiedy w opisie jakiegoś koncertu znajduje się nazwa Camerata Silesia, to wiadomo, że będzie on udany. Katowicki chór pod dyrekcją Anny Szostak ma opinię zespołu do zadań specjalnych, który poradzi sobie z każdą, nawet najbardziej karkołomną partyturą. Grupa powstała w 1990 roku. Występowała na najważniejszych festiwalach oraz konkursach muzyki dawnej i współczesnej. Ma na koncie liczne prawykonania muzyki najnowszej, a także znakomite interpretacje muzyki dawnej. Sięga również po opracowania muzyki rockowej, gospel czy bluesa.
Zespół docenili najważniejsi współcześni polscy kompozytorzy: Paweł Szymański, Krzysztof Krauze, Agata Zubel czy Krzysztof Penderecki. Brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt, a ich oficjalna dyskografia zawiera kilkanaście albumów. Te wszystkie sukcesy spowodowały, że chór, którego początki były wyjątkowo skromne, stał się oficjalną miejską instytucją, co zawiera się w jego rozszerzonej nazwie – Zespół Śpiewaków Miasta Katowice „Camerata Silesia”.
Lista zaprezentowanych utworów:
Giovanni Pierluigi da Palestrina Stabat Mater (fragmenty),
Bartłomiej Pękiel I Missa senza le cerimonie: Agnus Dei,
Arvo Pärt Magnificat,
Olivier Messiaen O sacrum convivium,
Marcel Pérès Missa ex tempore (fragmenty),
Karol Szymanowski Sześć pieśni kurpiowskich: Panie muzykancie prosim zagrać walca,
John Lennon Because (oprac. Roger Emerson),
My Lord What a Morning (oprac. Larry Farrow),
Don Gibson I Can't Stop Loving You (oprac. Paweł Tomaszewski),
Hoagland Howard Carmichael Georgia On My Mind (oprac. Wojciech Myrczek),
Ezekiel Saw de Wheel (oprac. William L. Dawson)