Franz Schubert i Kate Bush? Te dwa światy łączy w swoim repertuarze Barbara Kinga Majewska!
Gościem Agaty Kwiecińskiej w prowadzonym przez nią cyklu spotkań ze znanymi polskimi muzykami była Barbara Kinga Majewska. Wokalistka specjalizuje się w muzyce współczesnej, W audycji opowiada o zawiłościach swej drogi artystycznej, o współpracy z kompozytorami (m.in. Pawłem Mykietynem i Sławomirem Wojciechowskim) i wykonawcami (zespół Kwadrofonik). Mówi także o impulsie, jakim dla obrania kariery wokalnej była dla niej twórczość Kate Bush i Fanny Mendelssohn, o swej roli w operze Lost Highway Olgi Neuwirth, o emisji głosu, opracowaniu Schubertowskiego cyklu Winterreise, którego dokonała wraz z towarzysząca jej w audycji pianistką Emilią Sitarz oraz o postaci i pieśniach Ireny Wieniawskiej (Poldowski, córki Henryka Wieniawskiego).
Z Barbarą Kingą Majewską rozmawialiśmy o edukacji muzycznej, m.in. o tym jak wygląda ona w Niemczech.
Śpiewaczka jest też współpracowniczką Muzykoteki – autorką cyklu tekstów współ_NUTY i cyklu Muzyczne smaki, czyli scenariusza nietypowych zajęć łączących muzykę... z kulinariami.
Lista zaprezentowanych utworów:
Paweł Mykietyn, Piosenka Kławdii z opery Czarodziejska Góra
Kate Bush, Warm and Smoothing (nagranie Kate Bush, Sony 1980)
Fanny Mendelssohn Hensel, Harfens Lied
Franz Schubert, z cyklu Winterreise: Die Post, Muth!, Irrlicht
Irena Wieniawska, Cythere, Circonspection, Spleen