Interpretacje chopinowskie do posłuchania także w kosmosie
Pianista Karol Radziwonowicz wspominał swoje pierwsze wykonania muzyki Chopina i naukę gry na fortepianie, pobieraną u własnego ojca. Na lekcjach, które zawsze odbywały się w klasie, musiał mówić do niego „panie profesorze”, ale za to w domu ojciec nigdy nie komentował jego ćwiczeń. Karol Radziwonowicz wyjaśniał, czy warto wykonywać muzykę Chopina na dawnych instrumentach, które okresie romantyzmu były w niższej tonacji niż obecnie. Mówił, że takie granie jest bardzo trudne, a wręcz niemożliwe dla artystów mających słuch absolutny. Jego zdaniem współczesne instrumenty idealnie nadają się do odtwarzania muzyki Chopina, gdyż można z nich wydobyć wszystkie niuanse dźwiękowe. Artysta wielokrotnie podkreślał ponadczasowość muzyki naszego wielkiego kompozytora, z czym związane jest jego nagranie muzyki Chopina dla kosmosu, odtworzone na pokładzie wahadłowca Endeavour w 2010 r. Podczas spotkania zagrał wyłącznie utwory polskich kompozytorów: Juliusza Zarębskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Witolda Lutosławskiego i Fryderyka Chopina.
Karol Radziwonowicz w 1982 r. ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie a następnie studia w Ameryce Północnej w Bloomington na Indiana University School of Music (1987-1988). Koncertuje ze znanymi orkiestrami symfonicznymi oraz daje recitale solowe w Polsce i za granicą (Europa, Azja, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Afryka, Australia, Indie). Prowadzi również działalność pedagogiczną (klasy mistrzowskie) oraz jest prezesem Towarzystwa im. Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie. Jest jedynym pianistą na świecie, który nagrał wszystkie fortepianowe dzieła Ignacego Jana Paderewskiego (wydane w Polsce na 4 płytach kompaktowych) oraz wszystkie utwory Fryderyka Chopina na fortepian z orkiestrą w wersji kameralnej.