Specjalistka od fortepianu historycznego oraz muzyki XVIII i XIX wieku
„Historia fortepianu jest niezwykle bogata i ciekawa. Warto grać na tych instrumentach, przywracać do życia te, które są uśpione, ewentualnie dobrze je kopiować. Droga wiodąca przez dawne instrumenty wydaje się być rozmową z czasami, w których przyszło żyć danemu kompozytorowi” – powiedziała w audycji Five o’clock Katarzyna Drogosz. Pianistka przybliżyła słuchaczom i widzom niuanse wykonawstwa historycznego oraz budowę starych instrumentów klawiszowych.
Katarzyna Drogosz występowała z najlepszymi polskimi zespołami instrumentów dawnych: Capellą Cracoviensis, Wrocławską Orkiestrą Barokową i Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Od 2010 wykłada w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, a od października 2017 prowadzi na tej uczelni pierwszą w Polsce klasę fortepianu historycznego. Od 2013 roku wykłada także w Akademii Muzycznej w Krakowie.
Razem z Katarzyną Drogosz wystąpili:
Marta Boberska – sopran
Grzegorz Lalek – skrzypce
Lista zaprezentowanych utworów:
Wolfgang Amadeusz Mozart Des Veilchen (Fiołek) KV 476, sł. Johann Wolfgang von Goethe
Lodovico Gustini Grave i Giga. Presto z II Sonaty c-moll
Johann Christian Bach Sonata c-moll op. 17 nr 2
Józef Elsner Rondo a la Mazurek C-dur
Maria Szymanowska Menuet Es-dur
Karol Kurpiński Molto agitato z Album musical Marii Szymanowskiej
Wolfgang Amadeusz Mozart Als Luise die Briefe KV 520, sł. Gabriele von Baumberg
Wolfgang Amadeusz Mozart Sonata G-dur KV 301
Wolfgang Amadeusz Mozart Abendempfindung an Laura KV 523