Muzyka barokowych mistrzów na osiemnastowiecznym klawesynie
Znakomita klawesynistka Lilianna Stawarz prezentuje muzykę barokowych mistrzów na własnym klawesynie, wiernej kopii osiemnastowiecznego instrumentu. Towarzyszą jej śpiewaczka Anna Radziejewska i skrzypek Grzegorz Lalek. Wykonują kompozycje J. S. Bacha, G. Ciacciniego, A. Corellego, A. Vivaldiego, C. Monteverdiego. Lilianna Stawarz opowiada o historii klawesynu, tłumaczy, w jaki sposób powstaje na nim dźwięk i prezentuje jego skompikowaną budowę. Rzem z pozostałymi gośćmi rozmawiają o interpretowaniu muzyki dawnej, prezentując przykłady realizacji basso continuo z pierwodruku i z opracowań. Tłumaczą, na czym polega różnica pomiędzy opracowaniami muzyki barokowej z XIX i początków XX wieku, a muzyką historyczną z oryginalnych manuskryptów. Ciekawostką jest występ trójki uczniów Lilianny Stawarz, grających kompozycje klawesynowe W. E. Bacha i V. Panerai na sześć rąk.
Lilianna Stawarz, kameralistka-klawesynistka, ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie klawesynu u Władysława Kłosiewicza oraz otrzymała dyplom Conservatoire National de Region de Rueil-Malmaison, w klasie Huguette Dreyfus. Od 1991 r. związana z Warszawską Operą Kameralną, uczestniczyła w licznych koncertach i festiwalach organizowanych przez WOK. Nagrała również sześć płyt z muzyką instrumentalną i wokalno-instrumentalną XVII wieku. Od 1991 r. jest członkiem zespołu muzyki dawnej Il Tempo, wraz z którym brała udział w licznych koncertach w kraju i za granicą. Jest także wykładowcą letnich kursów Międzynarodowej Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie. Lilianna Stawarz sprawowała też kierownictwo muzyczne nad operą Agrippina Jerzego Fryderyka Händla w reżyserii Natalii Kozłowskiej. Na instrumentach z epoki lub ich wiernych kopiach muzykę Händla wykonał Royal Baroque Ensemble pod dyrekcją Lilianny Stawarz.